Vaak gestelde vragen
Heb je een vraag over de haven en de reglementen? Lees dan eerst deze vaak gestelde vragen. Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen, neem dan even contact met ons op via het contact formulier.
Moet ik als passant reserveren?
Alhoewel het niet vereist is om vooraf te reserveren is het wel aan te raden om voor u komst met de havenmeester contact op te nemen. Vooral in drukke periodes is er niet altijd plek om u als passant van een ligplaats te voorzien.
Moet ik verplicht klusjes doen? (als lid)
Als vereniging streven wij naar betaalbare ligplaatsen. Wij kunnen de kosten alleen laag houden als alle leden helpen met het in standhouden van de vereniging. Dus ja, wij kennen iets wat ook wel ‘werkplicht’ genoemd wordt. Als lid wordt je hooguit 1x per jaar gevraagd om even de handen uit de mouwen te steken op een zaterdagochtend of middag.
Verhuren jullie ook boten?
Als vereniging verhuren wij geen boten.
Wat zijn de wachttijden voor een ligplaats?
Wij bieden verschillende maten ligplaatsen aan onze leden, de wachttijden zijn afhankelijk van het formaat van de door jou gewenste ligplaats. Wij hanteren een wachtlijst op basis van datum van aanmelding.
Wanneer worden ligplaatsen uitgegeven?
Mag ik een ligplaats aanhouden als ik geen boot (meer) heb?
Om beroep te kunnen doen op een ligplaats is het verplicht om deze ook actief te gebruiken. Dit is nodig om de wachttijden voor andere geïnteresseerde leden niet onnodig lang te laten oplopen. Een lege ligplaats mag je maximaal 1 seizoen (6 maanden) ongebruikt laten, daarna vervalt de ligplaats en zal deze aan een ander lid worden toegewezen.